11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


ic.fadf.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Güz/Bahar
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Olgu / Vaka çalışması
Soru & Cevap
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Öğrenci, Türk sanatları tarihi ve uygulamalı tasarım ile ilişkili kavramlarını değerlendirebilecektir.
  • Öğrenci, tarihi eserde, özellikle tarihsel kanıt ve anlamın kompleks katları ile ilişkili fikirleri geliştirebilecektir.
  • Öğrenci, kendi fikirlerini daha geniş bölgesel ve uluslararası bağlamla birlikte tarihsel Türk kültürel hareketlerle ilişkilendirerek geliştirebilecektir.
  • Öğrenci, Türk kültürüne katkısı olan önemli figürleri değerlendirebilecektir.
  • Ögrenci Türk sanat ve uygulamalı tasarım tarihi ile ilişkili konseptleri değerlendirebilecektir.
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse giriş. Osmanlı saray sanatının gelişimi ve Orta Asya, Bizans ve Pers kültürlerinin etkisi Ottoman Civilization 2. Edited by Halil Inalcik and Günsel Renda. Ministry of Culture and Tourism. Korza Printing House. 2004Turks 6001600. The book of the Exhibition The Royal Academy of Arts London 2008
2 Kanun koyucu Süleyman dönemi sıralarında Osmanlı kültürünün altın çağının incelenmesi. Hazırlık Yok
3 Osmanlı imparatorluğunun Avrupa’nın politik ve kültürel etkilerine maruz kalmasının dikkate alınması. Lale devri ve Osmanlı Barok dönemi. The City's Pleasures: Istanbul in the 18th Century. Shirine Hamadeh. University of Washingtom Press.2009
4 Suveyş kanalının inşaası ve Avrupa Güzel Sanatlar kültürüne Türk saraylarının entegrasyonu. Türk oryantalismi. 19. Yüzyılda geleneksel sanat okulları ve müzelerinin gelişimi. Hazırlık Yok
5 Power point sunumu sınavı Hazırlık Yok
6 Türkiye’de modern kültürün ilk hareketlenmeleri. Türk izlenimcileri ve Avrupa avangard sanatçılarıyla ilişkisi. New Works New HorizonsIstanbul Modern Museum Book of the exhibition 2009Çağdaş Türk Sanati. Sezer TansuğRemzi Kitabevi 2008
7 Erken cumhuriyet ve onun Osmanlı geçmişiyle kültürel ilişkisi. Hazırlık Yok
8 Modernist Türk sanatçılar ve sosyal gerçekçilik. Hazırlık Yok
9 Modernist Türk sanatçılar, biçimcilik, soyutlama ve postmodernism. Hazırlık Yok
10 Power point sunumu sınavı Dönem sonu araştırma raporu taslağının sunumu
11 Türkiye’de çağdaş sanat kurumlarının gelişimi. Unleashed: Contemporary Art from Turkey. Edited by Hossein Amirsadeghi 2009Turkiyi Sanat Yilligı ‘06Sanat Bilgi Belgi Ltd 2007New Works New HorizonsIstanbul Modern Museum Book of the exhibition 2009
12 Türkiye ve Kavramsal sanat Hazırlık Yok
13 Türkiyede çağdaş sanat ve sosyopolitik konular. Cinsiyet, kimlik ve kurumsal eleştiri Hazırlık Yok
14 Türkiyede ve dünyada çağdaş Türk sanatçılarının çalışmaları üzerine tartışma Hazırlık Yok
15 Power point sunumu sınavı 2000 kelimelik dönem sonu raporu teslimi
16 Dönemin gözden geçirilmesi  
Ders Kitabı Yukarıda listelenmiş olan kitaplar ve web sitesinde yayınlanan power point sunumlar ve belgeler
Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
10
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
10
10
Proje
1
15
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
3
30
Final Sınavı
1
25
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
75
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
25
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
2
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
10
1
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
5
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
3
2
Final Sınavı
1
4
    Toplam
105

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Bir iç mimar ve çevre tasarımı profesyonelinin çeşitli görev ve sorumluluklarını yürütebilmek, uygulayabilmek ve yönetebilmek; X
2 Meslek alanı içinde, ulusal ve uluslararası düzeyde diğer birey ve gruplarla işbirliği yapabilmek ve iletişim kurabilmek; X
3 Görsel, sözel ve yazınsal formatlar içinde tasarım fikirlerini sunma ve iletişim kurma yeteneklerini geliştirmek; X
4 Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varmak, bunları analiz etmek ve uygulamaya entegre etmek; X
5 En güncel araştırmaları, buluşları, eğilimleri ve teknolojileri tanımlamak, değerlendirmek ve kullanmak; X
6 Seçtikleri ilgi alanındaki ulusal ve uluslararası standartları ve yönetmelikleri değerlendirebilmek; X
7 Profesyonel pratik için bağımsız eleştirel yaklaşımları geliştirmek, entegre etmek ve teşvik etmek; X
8 Mesleklerinin sosyal ve çevresel konularını ve sorumluluklarını anlamak; X
9 Güçlü yanlarının farkına varabilmek ve bunları olumlu ve istekli bir ortam içinde geliştirebilmek; X
10 Kendi alanlarındaki eleştirel düşüncenin ve özel araştırma yaklaşımlarının öneminin farkına varmak; X
11 Akademik ve tasarım araştırmalarına süregiden bir analitik ve profesyonel yaklaşım geliştirmek; X
12 Seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, kişisel yaşam boyu öğrenme tavrının öneminin ve ihtiyacının farkında olabilmek; X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010