ic.fadf.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güz/Bahar |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaOlgu / Vaka çalışmasıSoru & Cevap | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse giriş. Osmanlı saray sanatının gelişimi ve Orta Asya, Bizans ve Pers kültürlerinin etkisi | Ottoman Civilization 2. Edited by Halil Inalcik and Günsel Renda. Ministry of Culture and Tourism. Korza Printing House. 2004Turks 6001600. The book of the Exhibition The Royal Academy of Arts London 2008 |
2 | Kanun koyucu Süleyman dönemi sıralarında Osmanlı kültürünün altın çağının incelenmesi. | Hazırlık Yok |
3 | Osmanlı imparatorluğunun Avrupa’nın politik ve kültürel etkilerine maruz kalmasının dikkate alınması. Lale devri ve Osmanlı Barok dönemi. | The City's Pleasures: Istanbul in the 18th Century. Shirine Hamadeh. University of Washingtom Press.2009 |
4 | Suveyş kanalının inşaası ve Avrupa Güzel Sanatlar kültürüne Türk saraylarının entegrasyonu. Türk oryantalismi. 19. Yüzyılda geleneksel sanat okulları ve müzelerinin gelişimi. | Hazırlık Yok |
5 | Power point sunumu sınavı | Hazırlık Yok |
6 | Türkiye’de modern kültürün ilk hareketlenmeleri. Türk izlenimcileri ve Avrupa avangard sanatçılarıyla ilişkisi. | New Works New HorizonsIstanbul Modern Museum Book of the exhibition 2009Çağdaş Türk Sanati. Sezer TansuğRemzi Kitabevi 2008 |
7 | Erken cumhuriyet ve onun Osmanlı geçmişiyle kültürel ilişkisi. | Hazırlık Yok |
8 | Modernist Türk sanatçılar ve sosyal gerçekçilik. | Hazırlık Yok |
9 | Modernist Türk sanatçılar, biçimcilik, soyutlama ve postmodernism. | Hazırlık Yok |
10 | Power point sunumu sınavı | Dönem sonu araştırma raporu taslağının sunumu |
11 | Türkiye’de çağdaş sanat kurumlarının gelişimi. | Unleashed: Contemporary Art from Turkey. Edited by Hossein Amirsadeghi 2009Turkiyi Sanat Yilligı ‘06Sanat Bilgi Belgi Ltd 2007New Works New HorizonsIstanbul Modern Museum Book of the exhibition 2009 |
12 | Türkiye ve Kavramsal sanat | Hazırlık Yok |
13 | Türkiyede çağdaş sanat ve sosyopolitik konular. Cinsiyet, kimlik ve kurumsal eleştiri | Hazırlık Yok |
14 | Türkiyede ve dünyada çağdaş Türk sanatçılarının çalışmaları üzerine tartışma | Hazırlık Yok |
15 | Power point sunumu sınavı | 2000 kelimelik dönem sonu raporu teslimi |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Yukarıda listelenmiş olan kitaplar ve web sitesinde yayınlanan power point sunumlar ve belgeler |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 10 | 10 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 10 | 10 |
Proje | 1 | 15 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 3 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 25 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 75 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 25 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 10 | 1 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 1 | 5 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 3 | 2 | |
Final Sınavı | 1 | 4 | |
Toplam | 105 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Bir iç mimar ve çevre tasarımı profesyonelinin çeşitli görev ve sorumluluklarını yürütebilmek, uygulayabilmek ve yönetebilmek; | X | ||||
2 | Meslek alanı içinde, ulusal ve uluslararası düzeyde diğer birey ve gruplarla işbirliği yapabilmek ve iletişim kurabilmek; | X | ||||
3 | Görsel, sözel ve yazınsal formatlar içinde tasarım fikirlerini sunma ve iletişim kurma yeteneklerini geliştirmek; | X | ||||
4 | Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varmak, bunları analiz etmek ve uygulamaya entegre etmek; | X | ||||
5 | En güncel araştırmaları, buluşları, eğilimleri ve teknolojileri tanımlamak, değerlendirmek ve kullanmak; | X | ||||
6 | Seçtikleri ilgi alanındaki ulusal ve uluslararası standartları ve yönetmelikleri değerlendirebilmek; | X | ||||
7 | Profesyonel pratik için bağımsız eleştirel yaklaşımları geliştirmek, entegre etmek ve teşvik etmek; | X | ||||
8 | Mesleklerinin sosyal ve çevresel konularını ve sorumluluklarını anlamak; | X | ||||
9 | Güçlü yanlarının farkına varabilmek ve bunları olumlu ve istekli bir ortam içinde geliştirebilmek; | X | ||||
10 | Kendi alanlarındaki eleştirel düşüncenin ve özel araştırma yaklaşımlarının öneminin farkına varmak; | X | ||||
11 | Akademik ve tasarım araştırmalarına süregiden bir analitik ve profesyonel yaklaşım geliştirmek; | X | ||||
12 | Seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, kişisel yaşam boyu öğrenme tavrının öneminin ve ihtiyacının farkında olabilmek; | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest